baner
baner
baner
baner

Forum

gregory1024
Dołączył: 20.05.2015
Postów: 8
Wysłano: 2015-05-25 19:32:55
Temat: New pinball - "Rush Hour - Beyond 2015"

Na razie sam pomysł. Tylko proszę o propozycje, jak nazywać tego typu gry po polsku. Jak wiadomo, "pinball" to właściwa nazwa angielska. "Flipery" to natomiast czyste lenistwo, szczególnie gdy zauważam częste ostatnio pisanie przez dwa "p", a nie jedno (przy jednym "p" da się przynajmniej uznać to słowo za spolszczone), po za tym to nie jest nazwa całej gry, tylko tych odbijaczy, odwracaczy, "machaczy", czy jak im tam. Dopóki nie zostanie uzgodniona nazwa, to użyję w opisie: "odwracanie piłki", "odwracanka", itp.

Kiedy miałem 12 lat widziałem w Zbrosławicach, w barze obok stadniny koni, prawdziwe gry w odwracanie piłki. Wcześniej grałem na komputerach (Time Scanner na Commodore 64 i Pinball Dreams na Amigę). Zobaczenie i granie w prawdziwe gry tego rodzaju było niezapomnianym przeżyciem, tak różnym od tego co można było spotkać na komputerach. Ten odgłos odbijaczy, ta siła uderzenia piłki odbijanej z rampy, itp. Były dwie gry: "Space Station" oraz motyw wyścigów samochodowych (nie pamiętam tytułu). W tę pierwszą grałem najczęściej, bo druga niestety ulegała częstej awarii, polegającym na utknięciu piłki tuż nad rampowym odbijaczem, który za nic nie mógł dosięgnąć i odbić piłki. Lubię samochody więc pomysł na nową grę mam w tym kierunku. Tym razem zamiast wyścigów będzie normalna, codzienna jazda w normalnym ruchu.

W miarę postępów gracz będzie jeździł po innych rodzajach dróg: najpierw ulice, potem aleje, szosy, a na koniec autostrada (czyli coraz szybciej). W zależności od rodzaju drogi inne elementy będą aktywne (trudno oczekiwać sygnalizacji na autostradzie). Więc w zamierzeniu nie powinno zabraknąć sygnalizacji (niektóre elementy odblokowane, gdy świeci się zielone światło), ramp imitujących wiadukty, stacji benzynowej (w przeciwieństwie do wspomnianego wcześniej 3D Pinball - Space Cadet, gdzie zaniedbanie tankowania powoduje najwyżej anulowanie misji, wszystkie elementy oprócz stacji benzynowej będą nieaktywne), sklepu z nawigacją (mnożnik punktów), czasowych promocji na karty do parkowania (znów więcej punktów, ale jest ograniczony czas na zdbobycie) i wiele innych związanych z codziennym użytkowaniem samochodu.

Nietypowy pomysł na utratę piłki. O ile w znanych mi grach najczęściej jest to ten sam komunikat na każdą stratę piłki (katastrofa, zaginięcie w przestrzeni kosmicznej, wykolejenie pociągu, nadmiar decybeli, itp.), to tym razem będzie nieco zróżnicowania, np. dla trybu z trzema piłkami najpierw kolizja, potem wypadek z kasacją samochodu, a dopiero na koniec wypadek ze skutkiem śmiertelnym (Game Over). Dla trybu z pięcioma piłkami: kolizja, kolizja, wypadek, wypadek, śmierć. Trochę mi się nie podoba jak w grach jest "licznik żyć" i po śmierci można kontynuować grę z tego samego miejsca. O ile ostatnio w grach komputerowych, ze względu na możliwość zapisu stanu gry, jest tylko jedno życie, to nie wiem jak to ma się do odwracanek. Możliwe, że podobne rozwiązanie już istnieje, ale to zawsze będzie mniej montonii i ciekawiej jednak będzie, jak kierowcy pozwoli się przeżyć, lub stracić wszystko (trochę więcej realizmu).




Strona powstała w ramach projektu „Od wykluczenia do integracji – w obronie podstawowych praw osób z autyzmem”, realizowanego przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, w okresie od 1 stycznia 2013 do 30 września 2014 r.
Aktualizacja: 17.02.2016
Powered by Heuristic
Fundacja SYNAPSIS | ul. Ondraszka 3 | 02-085 Warszawa | tel./fax: (+48 22) 825 87 42 | e-mail: fundacja@synapsis.org.pl
KRS 0000045919 | NIP 526-030-25-22 | Fortis Bank 46 1600 1169 0003 0132 3566 4001